×
You will be redirected back to your article in seconds

Village Voice Ends Free Weekly Print Edition

The Village Voice, New York City’s storied alternative weekly, announced on Tuesday that its free weekly print edition is discontinued.

The news comes from Peter Barbey, who purchased the Voice in 2015.

The paper was founded in 1955 by Dan Wolf, Ed Fancher, and Norman Mailer, and is credited as being the country’s first alt weekly. Over the past 60 years the paper has served as a keystone in New York City life and culture. The paper started being distributed for free starting in 1996.

Over the years, the Village Voice has fostered the talents of writers including investigative reporters Jack Newfield and Wayne Barrett, and writers Nat Hentoff, Karen Durbin, Ken Auletta, James Wolcott, Hilton Als, and Colson Whitehead. Its notable critics over the years include music critics Robert Christgau, Gary Giddins, and Ellen Willis; film critics Andrew Sarris, J. Hoberman, and Amy Taubin; theater critics Jerry Talmer and Michael Feingold; and art critics Peter Schjeldahl and Jerry Saltz.

“For more than 60 years, the Village Voice brand has played an outsized role in American journalism, politics, and culture. It has been a beacon for progress and a literal voice for thousands of people whose identities, opinions, and ideas might otherwise have been unheard,” Barbey said in an official release. “I expect it to continue to be that and much, much more.”

The move away from print signals a shift to put more emphasis on digital. The announcement cites “plans to maintain its iconic progressive brand with its digital platform and a variety of new editorial initiatives and a full slate of events that will include The Obie Awards and The Pride Awards.”

More Digital

  • Alibaba Buys 8% Stake in Chinese

    Alibaba Buys 8% Stake in Chinese Video Platform Bilibili

    Alibaba has purchased an 8% stake in the Chinese online video platform Bilibili, the official Xinhua news agency reported. Bilibili is one of China’s top video streaming and entertainment platforms, with about 92 million monthly active users and 450 million page-views per day. Founded in 2009, it was listed on the NASDAQ last March. Alibaba’s [...]

  • Clevver-Logo

    Hearst Magazines Buys Clevver's Pop-Culture YouTube Channels After Defy's Demise

    Hearst Magazines has snapped up Clevver, a network of female-skewing lifestyle and pop-culture news YouTube channels that had been owned by now-defunct Defy Media. Clevver was left homeless after Defy’s sudden shutdown in November; its principals said at the time they were looking for a new home. Hearst Magazines sees a digital fit with Clevver’s [...]

  • "Brother" -- Episode 201-- Pictured (l-r):

    CBS Interactive's Marc DeBevoise on Streaming Boom, Content Strategy, and Apple

    Not everyone wants or needs to be Netflix to succeed in the streaming space. And not everyone sees Apple’s enigmatic new service as a threat. Even as rival streaming services offer gobs of content, CBS Interactive’s president and COO Marc DeBevoise sees the company’s targeted original programming strategy continuing to attract viewers to its All [...]

  • Rhett-Link-Good-Mythical-Morning

    Rhett & Link's Mythical Entertainment in Talks to Acquire Smosh (EXCLUSIVE)

    Smosh, the YouTube comedy brand left stranded after parent company Defy Media went belly-up, may be about to get a new business partner. Mythical Entertainment, the entertainment company founded by top YouTube comedy duo Rhett & Link, has been in talks about acquiring the Smosh brand, sources told Variety. Multiple potential buyers came forward to [...]

  • Pokemon Go

    Proposed 'Pokémon Go' Lawsuit Settlement May Remove Poké Stops, Gyms

    A proposed settlement in the class action lawsuit against “Pokémon Go” developer Niantic could remove or change a number of Poké Stops and Gyms in the popular augmented reality game. The proposed settlement was filed in a California court on Thursday and applies to anyone in the U.S. who owns or leases property within 100 meters [...]

  • Skyline of Doha at night with

    Qatar's beIN Rallies Support From U.S. Companies Against Pirate Broadcaster beoutQ

    Qatari powerhouse beIN Media Group has rallied support from American sports and entertainment entities, including Discovery and Fox, behind its request that the U.S. government place Saudi Arabia on its watch list of top intellectual property offenders. The Doha-based broadcaster, a state-owned spinoff of Al Jazeera news network, accuses the Saudi government of harboring pirate broadcaster [...]

More From Our Brands

Access exclusive content