×
You will be redirected back to your article in seconds

Barstool Sports Is Getting Its Own SiriusXM 24-Hour Channel

SiriusXM evidently doesn’t have the same qualms about Barstool Sports’ brash and sometimes offensive style of sports and comedy chatter that ESPN did.

Barstool Sports is taking over channel 93 on SiriusXM beginning Jan. 15, 2018. The 24-hour channel will exclusively air Barstool content, bringing the website’s notorious satire and commentary to subscribers on satellite radio and the SiriusXM app nationwide.

The launch comes one year after SiriusXM brought Barstool on board for “Barstool Radio,” a daily two-hour radio show that premiered in January 2017 and airs 12-2 p.m. ET on channel 93. A SiriusXM rep confirmed the deal with Barstool for the full-time channel but didn’t offer additional comment. Last December, in announcing the original deal, the satellite-radio operator called out Barstool Sport’s “unfiltered and irreverent take on all things sports, pop culture and men’s lifestyle.”

Barstool’s expanded deal with SiriusXM comes after an abrupt about-face by ESPN, which last month pulled the plug on the “Barstool Van Sports” late-night talk show on ESPN2 after a single episode. “I erred in assuming we could distance our efforts from the Barstool site and its content,” ESPN president John Skipper said in a statement. Barstool Sports staffers have been criticized for, among other things, sexist rants and personal attacks on sports personalities. Prior to the show’s cancellation, ESPN reporter Sam Ponder on Twitter cited Barstool’s tirades about her; in a 2014 podcast, Barstool president Dave Portnoy had called her “a f—ing slut” and suggested she “sex it up and be slutty” on-air.

SiriusXM’s channel 93 is currently home to SiriusXM Rush, which in addition to the “Barstool Radio” program includes talk shows on mixed-martial arts, pro wrestling and boxing.

The Barstool Radio channel will continue to air the existing daily “Barstool Radio” show, hosted by Portnoy and personalities Kevin “KFC” Clancy and Caleb Pressley. In addition, the lineup will include a rotation of Barstool’s most popular standing podcasts as well as new shows from ex-NFL player Pat McAfee, former MLB pitcher Dallas Braden and Julie Stewart-Binks, previously an ESPN and Fox Sports reporter who joined Barstool in September.

“We went from one show to an entire channel in one year,” Portnoy, who calls himself “El Presidente,” said in a statement. “It’s further validation that there is insatiable demand for unique Barstool content. Having our own 24/7 channel will be a great way to continue to grow our brand and strengthen our grip on the 18-40 year old demographic.”

Alluding to ESPN’s cancellation of “Barstool Van Sports,” Portnoy in a video posted Monday about the SiriusXM deal said, “Everyone’s taking shots at the crown lately, being like, ‘Is this the end of Barstool?’…. No, no, no. No, no no. This is just the beginning… You think we’re going down? We’re growing.”

The Barstool Radio channel will be available on the SiriusXM Select or internet-streaming packages (both $15.99 monthly) and the SiriusXM All Access package ($19.99 monthly). New York-based Barstool, founded in 2003 as a free newspaper, is majority-owned by the Chernin Group.

As of Sept. 30, SiriusXM had 27 million paying subscribers and 5.2 million paid-promotion subs. The company is 69% owned by John Malone’s Liberty Media.

More Digital

  • Alibaba Buys 8% Stake in Chinese

    Alibaba Buys 8% Stake in Chinese Video Platform Bilibili

    Alibaba has purchased an 8% stake in the Chinese online video platform Bilibili, the official Xinhua news agency reported. Bilibili is one of China’s top video streaming and entertainment platforms, with about 92 million monthly active users and 450 million page-views per day. Founded in 2009, it was listed on the NASDAQ last March. Alibaba’s [...]

  • Clevver-Logo

    Hearst Magazines Buys Clevver's Pop-Culture YouTube Channels After Defy's Demise

    Hearst Magazines has snapped up Clevver, a network of female-skewing lifestyle and pop-culture news YouTube channels that had been owned by now-defunct Defy Media. Clevver was left homeless after Defy’s sudden shutdown in November; its principals said at the time they were looking for a new home. Hearst Magazines sees a digital fit with Clevver’s [...]

  • "Brother" -- Episode 201-- Pictured (l-r):

    CBS Interactive's Marc DeBevoise on Streaming Boom, Content Strategy, and Apple

    Not everyone wants or needs to be Netflix to succeed in the streaming space. And not everyone sees Apple’s enigmatic new service as a threat. Even as rival streaming services offer gobs of content, CBS Interactive’s president and COO Marc DeBevoise sees the company’s targeted original programming strategy continuing to attract viewers to its All [...]

  • Rhett-Link-Good-Mythical-Morning

    Rhett & Link's Mythical Entertainment in Talks to Acquire Smosh (EXCLUSIVE)

    Smosh, the YouTube comedy brand left stranded after parent company Defy Media went belly-up, may be about to get a new business partner. Mythical Entertainment, the entertainment company founded by top YouTube comedy duo Rhett & Link, has been in talks about acquiring the Smosh brand, sources told Variety. Multiple potential buyers came forward to [...]

  • Pokemon Go

    Proposed 'Pokémon Go' Lawsuit Settlement May Remove Poké Stops, Gyms

    A proposed settlement in the class action lawsuit against “Pokémon Go” developer Niantic could remove or change a number of Poké Stops and Gyms in the popular augmented reality game. The proposed settlement was filed in a California court on Thursday and applies to anyone in the U.S. who owns or leases property within 100 meters [...]

  • Skyline of Doha at night with

    Qatar's beIN Rallies Support From U.S. Companies Against Pirate Broadcaster beoutQ

    Qatari powerhouse beIN Media Group has rallied support from American sports and entertainment entities, including Discovery and Fox, behind its request that the U.S. government place Saudi Arabia on its watch list of top intellectual property offenders. The Doha-based broadcaster, a state-owned spinoff of Al Jazeera news network, accuses the Saudi government of harboring pirate broadcaster [...]

More From Our Brands

Access exclusive content