×
You will be redirected back to your article in seconds

No, Psy’s ‘Gangnam Style’ Did Not Break YouTube Video Counter

Tech-news sites this week reported at face value a tongue-in-cheek posting from YouTube that Korean pop star Psy’s “Gangnam Style” — the site’s most-watched video ever with more than 2 billion views — had somehow “broken” YouTube’s video-views counting system.

“We never thought a video would be watched in numbers greater than a 32-bit integer (=2,147,483,647 views), but that was before we met Psy,” YouTube said in a Google+ post. “‘Gangnam Style’ has been viewed so many times we had to upgrade to a 64-bit integer (9,223,372,036,854,775,808)!”

Among the ensuing coverage, CNET reported that YouTube “stalled for a bit,” noting that mousing over the counter caused it to spin erratically and display random numbers.

But according to YouTube, the post about “Gangnam Style” forcing it to upgrade the video-view counter was a total joke. “It’s an easter egg,” a rep said. “We updated the counter to 64-bit months ago.”

In late 2012, viral-video sensation “Gangnam Style” — satirizing the upscale district of Seoul of the same name — beat Justin Bieber’s “Baby” to become the first video on YouTube with 1 billion views.

As of Friday, per the YouTube (not broken) video counter, “Gangnam Style” has been viewed 2.158 billion times. Watch the video in all its odd glory again, if you desire:

More Digital

  • Alibaba Buys 8% Stake in Chinese

    Alibaba Buys 8% Stake in Chinese Video Platform Bilibili

    Alibaba has purchased an 8% stake in the Chinese online video platform Bilibili, the official Xinhua news agency reported. Bilibili is one of China’s top video streaming and entertainment platforms, with about 92 million monthly active users and 450 million page-views per day. Founded in 2009, it was listed on the NASDAQ last March. Alibaba’s [...]

  • Clevver-Logo

    Hearst Magazines Buys Clevver's Pop-Culture YouTube Channels After Defy's Demise

    Hearst Magazines has snapped up Clevver, a network of female-skewing lifestyle and pop-culture news YouTube channels that had been owned by now-defunct Defy Media. Clevver was left homeless after Defy’s sudden shutdown in November; its principals said at the time they were looking for a new home. Hearst Magazines sees a digital fit with Clevver’s [...]

  • "Brother" -- Episode 201-- Pictured (l-r):

    CBS Interactive's Marc DeBevoise on Streaming Boom, Content Strategy, and Apple

    Not everyone wants or needs to be Netflix to succeed in the streaming space. And not everyone sees Apple’s enigmatic new service as a threat. Even as rival streaming services offer gobs of content, CBS Interactive’s president and COO Marc DeBevoise sees the company’s targeted original programming strategy continuing to attract viewers to its All [...]

  • Rhett-Link-Good-Mythical-Morning

    Rhett & Link's Mythical Entertainment in Talks to Acquire Smosh (EXCLUSIVE)

    Smosh, the YouTube comedy brand left stranded after parent company Defy Media went belly-up, may be about to get a new business partner. Mythical Entertainment, the entertainment company founded by top YouTube comedy duo Rhett & Link, has been in talks about acquiring the Smosh brand, sources told Variety. Multiple potential buyers came forward to [...]

  • Pokemon Go

    Proposed 'Pokémon Go' Lawsuit Settlement May Remove Poké Stops, Gyms

    A proposed settlement in the class action lawsuit against “Pokémon Go” developer Niantic could remove or change a number of Poké Stops and Gyms in the popular augmented reality game. The proposed settlement was filed in a California court on Thursday and applies to anyone in the U.S. who owns or leases property within 100 meters [...]

  • Skyline of Doha at night with

    Qatar's beIN Rallies Support From U.S. Companies Against Pirate Broadcaster beoutQ

    Qatari powerhouse beIN Media Group has rallied support from American sports and entertainment entities, including Discovery and Fox, behind its request that the U.S. government place Saudi Arabia on its watch list of top intellectual property offenders. The Doha-based broadcaster, a state-owned spinoff of Al Jazeera news network, accuses the Saudi government of harboring pirate broadcaster [...]

More From Our Brands

Access exclusive content