You will be redirected back to your article in seconds

TV4 loses Nobel rights after gaffe

Chinese TV allowed to censure speech at event

STOCKHOLM — The Nobel Foundation has withdrawn the exclusive TV rights to its prize ceremony from Swedish pubcaster TV4 after Chinese TV censured a speech on freedom given at the event, the org said on Saturday.

The foundation claims TV4 violated its contract by allowing China Central Television and Shanghai Media Group to edit remarks made by foundation chairman Marcus Storch at the December ceremony.

TV4, which had the sole rights to distribute the event to TV companies around the world, denies that it broke the strict noncensorship clause.

But the Nobel org claims that the contracts TV4 made with other companies was not watertight.

The broadcast from the 2007 Nobel prize ceremony was the first for TV4, which had signed a three-year deal.

The Nobel prize foundation is now looking for a new TV channel to air the ceremony in December. The bet is it will be pubcaster Swedish Television, which had covered the event every year until 2007.

More TV

  • Netflix Commissions Fifth Spanish Original Series

    Netflix Orders 5th Original Series from Spain: ‘Hache’

    STOCKHOLM — The Nobel Foundation has withdrawn the exclusive TV rights to its prize ceremony from Swedish pubcaster TV4 after Chinese TV censured a speech on freedom given at the event, the org said on Saturday. The foundation claims TV4 violated its contract by allowing China Central Television and Shanghai Media Group to edit remarks […]

  • Pamela Adlon, Rachel Brosnahan, and Issa

    Why Best Actress in a Comedy Is Emmy's Most Exciting Category (Column)

    STOCKHOLM — The Nobel Foundation has withdrawn the exclusive TV rights to its prize ceremony from Swedish pubcaster TV4 after Chinese TV censured a speech on freedom given at the event, the org said on Saturday. The foundation claims TV4 violated its contract by allowing China Central Television and Shanghai Media Group to edit remarks […]

  • Versus Bows TV Scripted Production With

    Spain's Versus Bows TV Fiction Production With End-Of-The-World Comedy 'Día Cero'

    STOCKHOLM — The Nobel Foundation has withdrawn the exclusive TV rights to its prize ceremony from Swedish pubcaster TV4 after Chinese TV censured a speech on freedom given at the event, the org said on Saturday. The foundation claims TV4 violated its contract by allowing China Central Television and Shanghai Media Group to edit remarks […]

  • Discovery Pitches Cross-Network Ad Package After

    Discovery Pitches 'Premiere' Cross-Network Ad Package Following Scripps Buy

    STOCKHOLM — The Nobel Foundation has withdrawn the exclusive TV rights to its prize ceremony from Swedish pubcaster TV4 after Chinese TV censured a speech on freedom given at the event, the org said on Saturday. The foundation claims TV4 violated its contract by allowing China Central Television and Shanghai Media Group to edit remarks […]

  • Tom Hollander A Private War

    'The Night Manager's' Tom Hollander Joins 'Baptiste' From 'The Missing' Producer

    STOCKHOLM — The Nobel Foundation has withdrawn the exclusive TV rights to its prize ceremony from Swedish pubcaster TV4 after Chinese TV censured a speech on freedom given at the event, the org said on Saturday. The foundation claims TV4 violated its contract by allowing China Central Television and Shanghai Media Group to edit remarks […]

  • Molly Windsor - Leading Actress -

    U.S.'s Sundance Now Takes 'Cheat,' Starring Molly Windsor, Katherine Kelly

    STOCKHOLM — The Nobel Foundation has withdrawn the exclusive TV rights to its prize ceremony from Swedish pubcaster TV4 after Chinese TV censured a speech on freedom given at the event, the org said on Saturday. The foundation claims TV4 violated its contract by allowing China Central Television and Shanghai Media Group to edit remarks […]

  • HBO Orders ‘Storm Over Brooklyn,’ About

    HBO Orders ‘Storm Over Brooklyn’ Documentary About 1989 Murder of Black Teenager

    STOCKHOLM — The Nobel Foundation has withdrawn the exclusive TV rights to its prize ceremony from Swedish pubcaster TV4 after Chinese TV censured a speech on freedom given at the event, the org said on Saturday. The foundation claims TV4 violated its contract by allowing China Central Television and Shanghai Media Group to edit remarks […]

More From Our Brands

Access exclusive content