RIO DE JANEIRO — The country’s No. 2 TV broadcaster Sistema Brasileiro de Televisao (SBT) and rival TV Record have rejoined lobbying group the Brazilian Assn. of Radio and TV Broadcasters (Abert) after a 5-year break.

The nets claimed Abert was under the control of market leader TV Globo. However, dozens of stations affiliated with SBT and TV Record remained in the org.

SBT and TV Record execs have put aside disagreements with TV Globo to unite against challenges to broadcasting, including the possible entry into the TV market of telcos Telefonica and Telemar.

Abert was founded in 1962 and reps some 3,700 TV stations and 2,500 radio stations.