Journos get their jobs back

World Brief

BANGKOK — After a four-year dispute, Thailand’s Supreme Court has upheld a lower-court ruling that free-to-air web iTV, part-owned by Prime Minister Thaksin Shinawatra’s family, must reinstate 21 news staff sacked in 2001 for forming a union.

The court found the dismissals were unlawful and ordered the broadcaster to pay the former employees wages dating back to the day they were fired.

Some of the journalists were sacked for criticizing management for allegedly interfering in editorial content to favor Shinawatra’s ruling Thai Rak Thai Party.

Others were let go during restructuring after the Shinawatra family’s Shin Corp. acquired a major stake in the company.

The court’s March 8 ruling has boosted morale in the media, which has complained about government intervention.

Karuna Buakhamsri, one of the 21 workers, says the verdict upholds the freedom of the press.

More TV

  • French fans wave their national flag

    World Cup Final Scores Record Ratings in Tournament Champion France

    BANGKOK — After a four-year dispute, Thailand’s Supreme Court has upheld a lower-court ruling that free-to-air web iTV, part-owned by Prime Minister Thaksin Shinawatra’s family, must reinstate 21 news staff sacked in 2001 for forming a union. The court found the dismissals were unlawful and ordered the broadcaster to pay the former employees wages dating […]

  • 'The Crown': Netflix Releases First Look

    'The Crown': Netflix Releases First Look at Olivia Colman as the Queen

    BANGKOK — After a four-year dispute, Thailand’s Supreme Court has upheld a lower-court ruling that free-to-air web iTV, part-owned by Prime Minister Thaksin Shinawatra’s family, must reinstate 21 news staff sacked in 2001 for forming a union. The court found the dismissals were unlawful and ordered the broadcaster to pay the former employees wages dating […]

  • France fans with painted facesFrance v

    France Celebrates Soccer World Cup Triumph

    BANGKOK — After a four-year dispute, Thailand’s Supreme Court has upheld a lower-court ruling that free-to-air web iTV, part-owned by Prime Minister Thaksin Shinawatra’s family, must reinstate 21 news staff sacked in 2001 for forming a union. The court found the dismissals were unlawful and ordered the broadcaster to pay the former employees wages dating […]

  • France goalkeeper Hugo Lloris catches the

    France vs Croatia World Cup Live Stream: How to Watch

    BANGKOK — After a four-year dispute, Thailand’s Supreme Court has upheld a lower-court ruling that free-to-air web iTV, part-owned by Prime Minister Thaksin Shinawatra’s family, must reinstate 21 news staff sacked in 2001 for forming a union. The court found the dismissals were unlawful and ordered the broadcaster to pay the former employees wages dating […]

  • Who Is America Review

    TV Review: Sacha Baron Cohen's 'Who Is America?'

    BANGKOK — After a four-year dispute, Thailand’s Supreme Court has upheld a lower-court ruling that free-to-air web iTV, part-owned by Prime Minister Thaksin Shinawatra’s family, must reinstate 21 news staff sacked in 2001 for forming a union. The court found the dismissals were unlawful and ordered the broadcaster to pay the former employees wages dating […]

  • Lily Collins, Dominic West, David Oyelowo

    'Les Miserables’ First Look: Lily Collins, Dominic West in BBC, PBS Masterpiece Adaptation

    BANGKOK — After a four-year dispute, Thailand’s Supreme Court has upheld a lower-court ruling that free-to-air web iTV, part-owned by Prime Minister Thaksin Shinawatra’s family, must reinstate 21 news staff sacked in 2001 for forming a union. The court found the dismissals were unlawful and ordered the broadcaster to pay the former employees wages dating […]

  • Ricky Martin Versace American Crime Story

    Ricky Martin Signs With Maverick Management

    BANGKOK — After a four-year dispute, Thailand’s Supreme Court has upheld a lower-court ruling that free-to-air web iTV, part-owned by Prime Minister Thaksin Shinawatra’s family, must reinstate 21 news staff sacked in 2001 for forming a union. The court found the dismissals were unlawful and ordered the broadcaster to pay the former employees wages dating […]

More From Our Brands

Access exclusive content