You will be redirected back to your article in seconds

Taiwanese net yanked in Beijing

Gray market clampdown halts non-political cabler

SHANGHAI — In the latest twist in the media battle between mainland China’s reunifiers and Taiwan’s pro-independence lobby, Dongsen Television, the only Taiwan cable channel available in China, has been blocked in some areas of Beijing.

China has granted licenses to about 30 foreign broadcasters who beam their signals into foreign residential compounds and five-star hotels. However, overseas broadcasters continue to supply the vast “gray market” of Chinese and expat viewers across the country, usually through local housing-complex deals.

Dongsen Television, part of Taiwan’s Eastern Multimedia Group, was twice refused a broadcast license from the State Administration of Radio, Film & Television last year (Sarft).

Local media reported Dongsen was one of several channels available in Beijing residential compounds that were taken off air in December. The rest of these channels, from Germany, France and Italy, have since been allowed to resume broadcasts.

Dongsen is a general interest channel that does not cover politics.

Channels granted licenses are required to pay $100,000 to join the Sinosat satellite platform, the only legitimate vehicle for foreign broadcasters. Sarft recently announced it is stepping up efforts to stamp out gray-market broadcasters.

More TV

  • Scorpion-cbs TV Show

    How Scooter Braun Turned Luck With First Series 'Scorpion' Into Prolific TV Business

    SHANGHAI — In the latest twist in the media battle between mainland China’s reunifiers and Taiwan’s pro-independence lobby, Dongsen Television, the only Taiwan cable channel available in China, has been blocked in some areas of Beijing. China has granted licenses to about 30 foreign broadcasters who beam their signals into foreign residential compounds and five-star […]

  • Ted Sarandos Harvey Weinstein

    Netflix Won't Host Golden Globes Party With Weinstein Company

    SHANGHAI — In the latest twist in the media battle between mainland China’s reunifiers and Taiwan’s pro-independence lobby, Dongsen Television, the only Taiwan cable channel available in China, has been blocked in some areas of Beijing. China has granted licenses to about 30 foreign broadcasters who beam their signals into foreign residential compounds and five-star […]

  • Smilf The Good Doctor Will and

    Can 'SMILF,' 'Will & Grace,' 'The Good Doctor' Break Into Golden Globes Race?

    SHANGHAI — In the latest twist in the media battle between mainland China’s reunifiers and Taiwan’s pro-independence lobby, Dongsen Television, the only Taiwan cable channel available in China, has been blocked in some areas of Beijing. China has granted licenses to about 30 foreign broadcasters who beam their signals into foreign residential compounds and five-star […]

  • New Media old media shakeup

    Murdoch Sale Talks Underscore Digital's Effect in Disrupting Hollywood

    SHANGHAI — In the latest twist in the media battle between mainland China’s reunifiers and Taiwan’s pro-independence lobby, Dongsen Television, the only Taiwan cable channel available in China, has been blocked in some areas of Beijing. China has granted licenses to about 30 foreign broadcasters who beam their signals into foreign residential compounds and five-star […]

  • DANCING WITH THE STARS - "Episode

    TV Ratings: 'Dancing With the Stars' Closes on Low Note

    SHANGHAI — In the latest twist in the media battle between mainland China’s reunifiers and Taiwan’s pro-independence lobby, Dongsen Television, the only Taiwan cable channel available in China, has been blocked in some areas of Beijing. China has granted licenses to about 30 foreign broadcasters who beam their signals into foreign residential compounds and five-star […]

  • Dish Network

    Dish Urges Subscribers to Vent Frustrations to CBS Local Advertisers as Blackout Drags On

    SHANGHAI — In the latest twist in the media battle between mainland China’s reunifiers and Taiwan’s pro-independence lobby, Dongsen Television, the only Taiwan cable channel available in China, has been blocked in some areas of Beijing. China has granted licenses to about 30 foreign broadcasters who beam their signals into foreign residential compounds and five-star […]

  • Keri Claussen Khalighi

    Russell Simmons Accuser Says He Apologized to Her Privately

    SHANGHAI — In the latest twist in the media battle between mainland China’s reunifiers and Taiwan’s pro-independence lobby, Dongsen Television, the only Taiwan cable channel available in China, has been blocked in some areas of Beijing. China has granted licenses to about 30 foreign broadcasters who beam their signals into foreign residential compounds and five-star […]

More From Our Brands

Access exclusive content