N.Y. court rejects Dan Rather’s CBS lawsuit

Former 'News' anchor had sued over his 2007 removal

Dan Rather’s lawsuit against CBS Corp. has hit the end of the line.

The New York Court of Appeals on Tuesday rejected Rather’s request for an appeal of the dismissal of his $70 million breach of contract lawsuit against the Eye. The suit stemmed from the controversy over his 2004 report on newsmag “60 Minutes II” about President George W. Bush’s service in the National Guard service in the 1970s.

Rather’s suit, filed in 2007, was dismissed by a five-member appellate panel in September (Daily Variety, Sept. 30). The suit asserted that CBS execs, including CEO Leslie Moonves, damaged Rather’s long-term earnings potential by limiting his on-air reporting in the wake of the Bush scandal.

In a statement, Rather called Tuesday’s decision “a grave miscarriage of justice.” He said he was “disappointed that no court or jury studied the evidence and heard the actual facts of the case.”

A CBS rep said the network was “pleased with the outcome.”

Want to read more articles like this one? SUBSCRIBE TO VARIETY TODAY.
Post A Comment 0

Leave a Reply

No Comments

Comments are moderated. They may be edited for clarity and reprinting in whole or in part in Variety publications.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

More Biz News from Variety

Loading