Lawyer: CBS’ ‘fraud’ hurt Rather

Gold claims anchor's income seriously affected

Dan Rather could have made millions of dollars more per year if CBS had not defrauded him before firing him, his lawyer said Tuesday.

Martin Gold discussed the finances after a hearing on Rather’s ongoing $70 million breach-of-contract lawsuit. Rather said he was removed from the evening news anchor chair and given little to do after a disputed September 2004 “60 Minutes II” story about President Bush’s military service.

CBS’ lawyers said Rather was paid everything he was owed and the network used his talents as the contract required.

Gold said the network was supposed to use Rather on other news shows or pay and let him go.

Gold said CBS held on to the 77-year-old newsman and denied him a chance to take a $4 million-a-year job at another network. The lawyer said Rather now earns about $1.5 million at the high-definition TV network HDNet.

Judicial Hearing Officer Ira Gammerman dismissed Rather’s earlier fraud claim while letting other parts of the case continue. He said Tuesday he would consider Gold’s request to be filed as an amended fraud claim.

Rather left CBS on June 16, 2006, after more than 40 years at the network.

Associated Press

More TV

  • RuPaul

    'RuPaul's Drag Race' Producers to Develop Comedy Film, Announce 'Drag Race Thailand'

    Dan Rather could have made millions of dollars more per year if CBS had not defrauded him before firing him, his lawyer said Tuesday. Martin Gold discussed the finances after a hearing on Rather’s ongoing $70 million breach-of-contract lawsuit. Rather said he was removed from the evening news anchor chair and given little to do […]

  • 'Shannara Chronciles' Canceled After Two Seasons

    'Shannara Chronicles' Canceled After Two Seasons

    Dan Rather could have made millions of dollars more per year if CBS had not defrauded him before firing him, his lawyer said Tuesday. Martin Gold discussed the finances after a hearing on Rather’s ongoing $70 million breach-of-contract lawsuit. Rather said he was removed from the evening news anchor chair and given little to do […]

  • Ignacio SerricchioBET 'Zoe Ever After' Panel

    Telemundo International Studios Unveils First Drama Series at NATPE

    Dan Rather could have made millions of dollars more per year if CBS had not defrauded him before firing him, his lawyer said Tuesday. Martin Gold discussed the finances after a hearing on Rather’s ongoing $70 million breach-of-contract lawsuit. Rather said he was removed from the evening news anchor chair and given little to do […]

  • Black Lightning -- "LaWanda: The Book

    TV Review: 'Black Lightning' on the CW

    Dan Rather could have made millions of dollars more per year if CBS had not defrauded him before firing him, his lawyer said Tuesday. Martin Gold discussed the finances after a hearing on Rather’s ongoing $70 million breach-of-contract lawsuit. Rather said he was removed from the evening news anchor chair and given little to do […]

  • DEADPOOL

    MPAA: Film, TV Industry Paid Out $49 Billion in 2016

    Dan Rather could have made millions of dollars more per year if CBS had not defrauded him before firing him, his lawyer said Tuesday. Martin Gold discussed the finances after a hearing on Rather’s ongoing $70 million breach-of-contract lawsuit. Rather said he was removed from the evening news anchor chair and given little to do […]

  • J.J. Abrams Broadway

    J.J. Abrams Sci-Fi Drama Series Shopped to Apple, HBO

    Dan Rather could have made millions of dollars more per year if CBS had not defrauded him before firing him, his lawyer said Tuesday. Martin Gold discussed the finances after a hearing on Rather’s ongoing $70 million breach-of-contract lawsuit. Rather said he was removed from the evening news anchor chair and given little to do […]

More From Our Brands

Access exclusive content