Authorities pull controversial satcaster

LONDON — Egyptian authorities have pulled a controversial Iraqi-owned satcaster that aired footage of insurgent attacks against U.S. and Iraqi troops.

Al Zawraa, owned by disgraced former Iraqi MP Mishan Al Jabouri, was taken off the state-run Nilesat platform on Monday after Nilesat chairman Amin Baysouni told reporters that the channel was interfering with the frequencies of other satcasters.

 Al Jabouri, who was stripped of his parliamentary immunity after being accused of embezzling $7 million from an oil pipeline fund in October, countered the charges by claiming that Baysouni had ceded to pressure from the U.S and Iraqi governments.

Officials from both countries had been trying to get Al Zawraa off Nilesat ever since the Iraqi government shuttered the channel in Iraq in November for allegedly inciting sectarian violence.

Al Zawraa is still broadcast on the Arabsat platform, which is jointly owned by all Arab countries. Al Jabouri, who lives in Syria, is threatening to sue Nilesat for breach of contract.

Want to read more articles like this one? SUBSCRIBE TO VARIETY TODAY.
Post A Comment 0