You will be redirected back to your article in seconds

Egypt yanks Iraqi net off Nilesat

Authorities pull controversial satcaster

LONDON — Egyptian authorities have pulled a controversial Iraqi-owned satcaster that aired footage of insurgent attacks against U.S. and Iraqi troops.

Al Zawraa, owned by disgraced former Iraqi MP Mishan Al Jabouri, was taken off the state-run Nilesat platform on Monday after Nilesat chairman Amin Baysouni told reporters that the channel was interfering with the frequencies of other satcasters.

 Al Jabouri, who was stripped of his parliamentary immunity after being accused of embezzling $7 million from an oil pipeline fund in October, countered the charges by claiming that Baysouni had ceded to pressure from the U.S and Iraqi governments.

Officials from both countries had been trying to get Al Zawraa off Nilesat ever since the Iraqi government shuttered the channel in Iraq in November for allegedly inciting sectarian violence.

Al Zawraa is still broadcast on the Arabsat platform, which is jointly owned by all Arab countries. Al Jabouri, who lives in Syria, is threatening to sue Nilesat for breach of contract.

More Biz

  • Jennifer Lawrence

    Third Hacker Pleads Guilty in Celebgate Photo Leak

    LONDON — Egyptian authorities have pulled a controversial Iraqi-owned satcaster that aired footage of insurgent attacks against U.S. and Iraqi troops. Al Zawraa, owned by disgraced former Iraqi MP Mishan Al Jabouri, was taken off the state-run Nilesat platform on Monday after Nilesat chairman Amin Baysouni told reporters that the channel was interfering with the […]

  • Brit Marling Harvey Weinstein

    Actress Brit Marling Alleges Harvey Weinstein Suggested They Shower Together

    LONDON — Egyptian authorities have pulled a controversial Iraqi-owned satcaster that aired footage of insurgent attacks against U.S. and Iraqi troops. Al Zawraa, owned by disgraced former Iraqi MP Mishan Al Jabouri, was taken off the state-run Nilesat platform on Monday after Nilesat chairman Amin Baysouni told reporters that the channel was interfering with the […]

  • Eric Schneiderman

    New York Attorney General Launches Investigation Into Weinstein Co.

    LONDON — Egyptian authorities have pulled a controversial Iraqi-owned satcaster that aired footage of insurgent attacks against U.S. and Iraqi troops. Al Zawraa, owned by disgraced former Iraqi MP Mishan Al Jabouri, was taken off the state-run Nilesat platform on Monday after Nilesat chairman Amin Baysouni told reporters that the channel was interfering with the […]

  • Sad daughter of unemployed Tennessee coal

    Harvey Weinstein Is a Monster of Hollywood's Own Making. What Are We Going to Do About It?

    LONDON — Egyptian authorities have pulled a controversial Iraqi-owned satcaster that aired footage of insurgent attacks against U.S. and Iraqi troops. Al Zawraa, owned by disgraced former Iraqi MP Mishan Al Jabouri, was taken off the state-run Nilesat platform on Monday after Nilesat chairman Amin Baysouni told reporters that the channel was interfering with the […]

  • STEPHEN RUSSO

    Columbia Records Promotes Stephen Russo to Executive Vice President

    LONDON — Egyptian authorities have pulled a controversial Iraqi-owned satcaster that aired footage of insurgent attacks against U.S. and Iraqi troops. Al Zawraa, owned by disgraced former Iraqi MP Mishan Al Jabouri, was taken off the state-run Nilesat platform on Monday after Nilesat chairman Amin Baysouni told reporters that the channel was interfering with the […]

  • ATT Time Warner

    AT&T Extends Time Warner Deal Termination Date, Awaiting DOJ Approval

    LONDON — Egyptian authorities have pulled a controversial Iraqi-owned satcaster that aired footage of insurgent attacks against U.S. and Iraqi troops. Al Zawraa, owned by disgraced former Iraqi MP Mishan Al Jabouri, was taken off the state-run Nilesat platform on Monday after Nilesat chairman Amin Baysouni told reporters that the channel was interfering with the […]

  • BYU Broadcasting to Streamline TV and

    BYU Broadcasting to Streamline TV and Radio Operations, Boost BYUtv Distribution

    LONDON — Egyptian authorities have pulled a controversial Iraqi-owned satcaster that aired footage of insurgent attacks against U.S. and Iraqi troops. Al Zawraa, owned by disgraced former Iraqi MP Mishan Al Jabouri, was taken off the state-run Nilesat platform on Monday after Nilesat chairman Amin Baysouni told reporters that the channel was interfering with the […]

More From Our Brands

Access exclusive content