Biro appointed to head Duna for four-year term

BUDAPEST — The terms for the boards of trustees of Hungary’s state-owned satellite channel Duna TV and broadcast regulator ORTT were due to expire Sunday, so Socialist Prime Minister Peter Medgyessy named replacements who may bring a pro-government shift to the political orientation of these influential state TV bodies.

The Medgyessy government has appointed Sandor Biro as head of Duna TV for a four-year term. Candidates for the more powerful position of ORTT topper include sitting president Istvan Hajdu, former Hungary news agency exec Karoly Alexa, former Duna TV chief exec Sandor Sara and historian Sandor Szakaly.

Hajdu, appointed by the right-wing opposition government of former prime minister Viktor Orban, is not likely to get the nod from the current P.M., who has complained about a pro-opposition bias at Hungary’s state media.

Filed Under:

Follow @Variety on Twitter for breaking news, reviews and more
Post A Comment 0