You will be redirected back to your article in seconds

Exex nix BBC World service after cult report

Dispatch

HONG KONG — The BBC is negotiating with Chinese TV authorities to get its BBC World channel back on air after it was pulled July 1 following a report about the Falun Gong, the controversial religious cult banned by the government.

Earlier, fears of sabotage by the Falun Gong forced state broadcaster China Central Television and Phoenix Chinese TV to scrap live coverage of speeches marking the fifth anniversary of Hong Kong’s handover to China. CCTV later air taped broadcasts.

Cult followers managed twice in June to intercept satellite signals in China to broadcast pro-Falun Gong messages, for periods lasting from a few seconds to several minutes. Those incidents are being investigated by Mainland security officials.

More TV

  • Lena Dunham

    Lena Dunham Apologizes for Defending 'Girls' Writer Accused of Sexual Assault

    HONG KONG — The BBC is negotiating with Chinese TV authorities to get its BBC World channel back on air after it was pulled July 1 following a report about the Falun Gong, the controversial religious cult banned by the government. Earlier, fears of sabotage by the Falun Gong forced state broadcaster China Central Television […]

  • David Cassidy'Once In A Lifetime' concert

    David Cassidy Hospitalized With Organ Failure

    HONG KONG — The BBC is negotiating with Chinese TV authorities to get its BBC World channel back on air after it was pulled July 1 following a report about the Falun Gong, the controversial religious cult banned by the government. Earlier, fears of sabotage by the Falun Gong forced state broadcaster China Central Television […]

  • 'Sense8': Lana Wachowski on How Show's

    Lana Wachowski on How 'Sense8' Crew Stepped Out of Their Comfort Zone

    HONG KONG — The BBC is negotiating with Chinese TV authorities to get its BBC World channel back on air after it was pulled July 1 following a report about the Falun Gong, the controversial religious cult banned by the government. Earlier, fears of sabotage by the Falun Gong forced state broadcaster China Central Television […]

More From Our Brands

Access exclusive content