You will be redirected back to your article in seconds

Chinese nix live coverage

Falun Gong sabotage fears interrupt speech, swearing in

HONG KONG — Fears of sabotage by the Falun Gong, the controversial religious sect banned by the Chinese government, forced two mainland TV stations to scrap live coverage of official speeches last week celebrating the fifth anniversary of Hong Kong’s hand-over to China.

The English-language daily South China Morning Post reported that official state broadcaster China Central Television (CCTV) and Phoenix Chinese TV feared Falun Gong followers would interrupt the broadcast of President Jiang Zemin’s speech from Hong Kong and the swearing in ceremony for the new chief executive, Tung Chee-hwa, and his cabinet.

Last month the paper reported that Falun Gong followers twice managed to intercept satellite signals in China to broadcast pro-Falun Gong messages lasting from a few seconds to several minutes.

Those incidents are being investigated by mainland security officials.

CCTV later carried a taped version of the president’s Hong Kong speech.

More TV

  • 'Avengers: Infinity War' Clip: Doctor Strange,

    'Avengers: Infinity War' Clip: Doctor Strange and Bruce Banner Explain Thanos to Tony Stark

    HONG KONG — Fears of sabotage by the Falun Gong, the controversial religious sect banned by the Chinese government, forced two mainland TV stations to scrap live coverage of official speeches last week celebrating the fifth anniversary of Hong Kong’s hand-over to China. The English-language daily South China Morning Post reported that official state broadcaster […]

  • AMERICAN IDOL - "114 (Top 10

    'American Idol' Recap: Top 10 Revealed

    HONG KONG — Fears of sabotage by the Falun Gong, the controversial religious sect banned by the Chinese government, forced two mainland TV stations to scrap live coverage of official speeches last week celebrating the fifth anniversary of Hong Kong’s hand-over to China. The English-language daily South China Morning Post reported that official state broadcaster […]

  • THE BRIDGE - "Calaca" - Episode

    Endemol Shine Builds ‘The Bridge’ In Asia

    HONG KONG — Fears of sabotage by the Falun Gong, the controversial religious sect banned by the Chinese government, forced two mainland TV stations to scrap live coverage of official speeches last week celebrating the fifth anniversary of Hong Kong’s hand-over to China. The English-language daily South China Morning Post reported that official state broadcaster […]

  • Martha Stewart

    TV News Roundup: Martha Stewart Joins 'Chopped' as Guest Judge

    HONG KONG — Fears of sabotage by the Falun Gong, the controversial religious sect banned by the Chinese government, forced two mainland TV stations to scrap live coverage of official speeches last week celebrating the fifth anniversary of Hong Kong’s hand-over to China. The English-language daily South China Morning Post reported that official state broadcaster […]

  • Stephen CurryESPY Awards, Arrivals, Los Angeles,

    Steph Curry Closes Multi-Year Production Deal With Sony

    HONG KONG — Fears of sabotage by the Falun Gong, the controversial religious sect banned by the Chinese government, forced two mainland TV stations to scrap live coverage of official speeches last week celebrating the fifth anniversary of Hong Kong’s hand-over to China. The English-language daily South China Morning Post reported that official state broadcaster […]

  • Roseanne revival

    Delayed Viewing Ratings: 'Roseanne' Continues to Dominate

    HONG KONG — Fears of sabotage by the Falun Gong, the controversial religious sect banned by the Chinese government, forced two mainland TV stations to scrap live coverage of official speeches last week celebrating the fifth anniversary of Hong Kong’s hand-over to China. The English-language daily South China Morning Post reported that official state broadcaster […]

  • Westworld Season 2

    'Westworld' Season 2 Premiere Ratings Steady With Season 1

    HONG KONG — Fears of sabotage by the Falun Gong, the controversial religious sect banned by the Chinese government, forced two mainland TV stations to scrap live coverage of official speeches last week celebrating the fifth anniversary of Hong Kong’s hand-over to China. The English-language daily South China Morning Post reported that official state broadcaster […]

More From Our Brands

Access exclusive content