Russian pubcaster costs cut

World Brief

Control of Russia’s TV transmission facilities will be separated from pubcaster holding VGTRK, in a move to reduce costs for state-owned stations — pubcaster RTR Channel 2, and 51%-state owned ORT Channel 1 (Public Russian Television).

The government will now cover costs for broadcast for the two stations to cities with populations of less than 200,000.

Local estimates are that both channels, which have long-standing debts to the government, could save $35 million-$40 million annually. Private broadcasters will continue to pay existing rates.

Want to read more articles like this one? SUBSCRIBE TO VARIETY TODAY.
Post A Comment 0

Leave a Reply

No Comments

Comments are moderated. They may be edited for clarity and reprinting in whole or in part in Variety publications.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

More TV News from Variety

Loading