Hollywood supreme

High court rulings favor AOL, Spielberg, pubs

WASHINGTON — On its first day back, the U.S. Supreme Court came out swinging Monday for the entertainment and media biz, throwing out two libel cases and another suit brought by a Maryland quiltmaker alleging that Steven Spielberg bilked her for designs used in the 1995 pic “How to Make an American Quilt.”

Furthermore, in a case tracked by the music biz, the robes said rocker Nicholas Kassbaum had the right to mention that he used to be with the hit band Steppenwolf. Other members of the now-defunct band alleged that Kassbaum — a.k.a. Nick St. Nicholas — had signed away his right to promote his two-year duty as bassist.

AOL coasts clear

AOL Time Warner got some good news as well on Monday, with the high court setting aside a $257 million judgment secured by investors in the conglom’s Six Flags Over Georgia amusement park. The investors alleged that AOL Time Warner affiliates mismanaged the park.

In the case involving Spielberg’s Amblin Entertainment, stitcher Barbara Brown had convinced a lower court that Spielberg’s Amblin Entertainment had indeed used her designs improperly. Because the feature was a financial failure, however, the lower court said Amblin only owed Brown $2.35.

The Supreme Court ended the matter by refusing to hear Brown’s appeal of the minuscule judgment.

Similarly, the robes refused to hear C. DeLores Tucker’s libel case against Time and Newsweek. Both mags reported that Tucker’s sex life with her husband was damaged after rapper Tupac Shakur mentioned her by named on the 1996 album “All Eyez on Me.”

Anti-rap activist

Tucker, a longtime anti-rap activist, is the former head of the National Political Congress of Black Women and a former secretary of state for Pennsylvania.

Tucker had sued Shakur’s estate for “loss of consortium,” which by definition can mean problems in the bedroom. Tucker, however, insisted sex had nothing to do with her claim against the slain rapper’s estate and brought libel actions.

A federal court of appeals ruled that since Tucker was a public figure, she had to prove that the magazines acted with malice. Ultimately, the court said there was no such evidence.

In the second libel case, the high court refused to hear the Church of Scientology’s action against Time over a 1991 cover story alleging that the church was greedy and cultish. The church was appealing a lower court ruling that there was no malice involved, hence Time was in the clear.

Want to read more articles like this one? SUBSCRIBE TO VARIETY TODAY.
Post A Comment 0

Leave a Reply

No Comments

Comments are moderated. They may be edited for clarity and reprinting in whole or in part in Variety publications.

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

More Biz News from Variety

Loading