A videotape editor has lost his job after he started a chain of events that led to an Australian television station broadcasting — erroneously — that the Queen Mother had died.

Sky News said the unidentified man was fired on Friday after he mistook a report, which was being prepared in case the 93-year-old mother of Queen Elizabeth died.

Sky News spokeswoman Sally Osman said the station had been following standard broadcast procedure in preparing an obituary.

“A staff member overheard something which was not for broadcast and misunderstood what was going on,” she said.

The employee telephoned his mother in Australia and told her the Queen Mother had died. His mother called her local Aussie radio station, which broadcast the news, which was then picked up by Channel Seven in Sydney, a national TV station.

Want Entertainment News First? Sign up for Variety Alerts and Newsletters!
Post A Comment 0