A Dusseldorf court has rejected a motion to revoke Vox’s license.

The tit-for-tat suit was lodged by KMP, the parent company of Kirch/Springer web DSF. DSF’s own license is being challenged in court on antitrust grounds.

KMP lodged a suit against Vox in February, hoping to get the station’s license revoked on similar grounds. Vox’s major shareholder is Kirch rival Bertelsmann.

The loss means there is little hope that KMP will gain back use of the TV-SAT 2 satellite. Company had use of the bird until last year, before their Tele 5 web was changed into DSF with a new shareholding structure.

Want Entertainment News First? Sign up for Variety Alerts and Newsletters!
Post A Comment 0